Pääsin tänään pitkästä aikaa etsimään tyyppejä sieltä raunioiden seasta. Siis kyllähän te tiiätte: semmoset kivat, herkuilla varustetut, suunta-vaistottomat tyypit ovat kävelleet betonikasoilla ja humpsahtaneet sitten semmoisiin putkiin ja koloihin. Mun hommana on etsiä ne raukat (ja niiden namit). Ja ihmiset on sen jälkeen aina ihan kamalan iloisia ja kehuu mua kauheesti. Kai ne on kateellisia, kun mulla on käyttökelpoinen nenä ja terävät hoksottimet, ja niillä raukoilla ei oo kuin ne tyhjät makkarapurkit.

No joka tapauksessa, tänään oli siis rauniotreenit. Mä olin ollut muutaman viikon tauolla, kun omilla ihmisillä oli loma ja me oltiin mökillä ja muissa kivoissa paikoissa reissussa. Mä en meinannut pysyä nahoissani, kun huomasin, että kaarrettiin raunioiden parkkikselle. Pitkästä aikaa töihin, iiihanaa! Hetken aikaa odottelin, ja sitten olikin jo mun vuoro. Ja mieti! Niitä raukkaparkatyyppejä oli siellä eksyneenä yhteensä kuusi! Siis kuus! Ne oli semmosessa pitkässä kasassa raunioiden toisessa reunassa. Mun ei tarttenut edetä kuin vähän matkaa, kun jo löyty eka tyyppi. Ja siitä kun jatkettiin, niin törmäsin jo seuraavaan. Ja taas seuraavaan! Yleensä mulla on aina jotain kaksi, kolme tai neljä maalimiestä, ja tänäänkin mä sen neljännen jälkeen vähän ihmettelin, kun mamma pyysi mua jatkamaan hommia. Mä olin että häh? Vieläkö niitä siellä on? Ja olihan niitä! Ja sillä vikalla tyypillä oli vielä ekstrahyvät herkut: joku hienojen koirien purkkiruoka! Vähänkö se oli hyvää! Mun ei ees tarttenu haukkuu kenellekään tyypille kuin yksi tai kaksi kertaa, ja mulla olikin ihan mielettömän kivaa. Kuulin, kun ihmiset puhu keskenään, että välillä on hyvä ottaa kokeneemmallekin koiralle helppoja, kivoja treenejä, joissa ei edes tartte haukkua pitkään (mun mielestä se on välillä ollut vähän tyhmää). Mä en tommosista tiedä, mutta ihan mielettömän kivaa mulla oli!
Ens kerta meillä jää kuulema välistä, kun omilla ihmisillä on joku pentuhakureissu. Mä vähän luulen, että se liittyy jotenkin johonkin metsähakuun (siinä etitään ihmisiä raunoiden sijasta metsästä - mieltsin kivaa, kannattaa kokeilla!) tai jotain. Noh, sen näkee sitten ensi viikolla!